Studenten communicatie opgelet: jij zoekt stage, wij zoeken strategisch talent!
Wij zijn Bi+ Nederland
De stichting Bi+ Nederland is opgericht in de zomer van 2019 door een aantal mensen die serieus werk willen maken om vastgeroeste ideeën rondom seksuele oriëntatie en gender te verruimen. Bi+ Nederland is er voor iedereen die bi+ gevoelens en ervaringen heeft. Je hoeft je dus niet als bi, pan of queer te benoemen. Romantisch en/of seksueel vallen op meer dan één geslacht/gender is genoeg. Als organisatie richt Bi+ Nederland zich op communities, beleid, onderzoek en kennis, en trainingen en events voor bi+ mensen en professionals. Iedereen heeft namelijk een rol om verandering in de samenleving voor elkaar te krijgen.
Huidige situatie:
Bi+ Nederland wil qua leeftijd en achtergrond een afspiegeling zijn van de Nederlandse samenleving
en daarmee aansprekend zijn voor alle doelgroepen. Daarbij zijn we een organisatie waar het niet uitmaakt waar je vandaan komt of welke leeftijd je hebt. Diversiteit en Inclusie zijn hierin sleutelwoorden. Nu zijn we vooral vertegenwoordigd in de groep van ‘witte Nederlanders tussen de 28 – 70’.
Daarom zoeken we 1 (of 2) stagiair(s) die ons wil(len) helpen om dit te veranderen. We hebben de volgende stage opdracht uitgezet. De stageperiode is 3 tot 6 maanden, waarbij de mogelijkheid er ook is om deze opdracht met tweeën op te pakken.
Opdracht
Ontwerp een realistische communicatiestrategie en concreet communicatie actieplan om
nieuwe focusgroepen aan te spreken en te enthousiasmeren zich in te zetten
voor de doelstellingen die Bi+ Nederland de komende drie jaar wil realiseren.
We denken hierbij zelf minimaal aan de volgende doelgroepen:
• jongeren (16-30)
• mensen van kleur
Activiteiten zijn o.a.:
• In kaart brengen hoe de huidige doelgroepen nu vertegenwoordigd en verdeeld zijn
• Beslissen op welke extra doelgroepen we de komende periode de focus gaan leggen
• Opstellen communicatiestrategie die in lijn ligt met de doelstellingen van Bi+ Nederland en de wijze van communiceren
• Kiezen meest geschikte communicatiestijl die de gekozen doelgroepen aanspreken
• Uitvoeren concrete communicatie acties via diverse communicatie kanalen (focus op sociale media) en opvolging organiseren als contact is gelegd.
• Het vertalen van de boodschap van Bi+ Nederland naar de nieuwe doelgroepen
en het zodanig aanspreken van deze doelgroepen dat ze zich herkennen in of aansluiting vinden bij Bi+ Nederland.
Profielschets:
• Je hebt affiniteit met Bi+ en waar wij als Bi+ Nederland voor staan
• Je doet een HBO-/WO-studie waar communicatie (en marketing) onderdeel vanuit maakt
• Je bent enthousiast, pro-actief, zelfstartend en initiatiefrijk
• Je hebt affiniteit met sociale media en hedendaagse en toekomstgerichte manieren om doelgroepen te benaderen
• Je bent open-minded, vindt het gaaf om in een onderwerp te duiken, houdt van dingen uitproberen en vindt het leuk om te leren
• Je weet wat er speelt en leeft in de leeftijdsgroep die jij vertegenwoordigd
• Je bent bereid snel nieuwe dingen eigen te maken en bent enthousiasmerend om anderen in beweging te krijgen.
• Je hebt geen ‘nine-to-five’ mentaliteit: er is geen kantoor en we werken met betrokken en actieve vrijwilligers, dus veel zal online plaatsvinden
• Je kan helder en gestructureerd formuleren, schrijven en communiceren
• Je hebt praktisch hands-on ervaring om de Instagram communicatie voor je rekening te nemen
• Je kan niet alleen het plan maken, maar ook met onze Bi+ organisatie de implementatie voor je rekening te nemen.
Wat kun je van ons verwachten
Je krijgt goede begeleiding die afgestemd wordt op waar jij behoefte aan hebt.
Zin om mee te draaien in een omgeving met heel veel (creatieve) vrijheid? Stuur je motivatie naar Gerrit Jan Wielinga (coördinator communicatie): gj@biplus.nl onder vermelding van ‘strategisch communicatie talent’